Veelgestelde Vragen
Klik op de vraag om het antwoord open te klappen.
In welke taal worden de spellen gerund?
Het grootste deel van de spellen zullen in het Engels zijn, maar er zullen een paar spellen in het Nederlands worden gerund. Welke spellen Nederlands- en Engelstalig zijn zal bij het inschrijven duidelijk aangemerkt worden.
Op hoeveel spellen kan ik mij inschrijven?
Gedurende de dag worden er meer dan 80 spellen door ons georganiseerd met een verscheidenheid aan scripts. Om ervoor te zorgen dat iedereen evenveel kans heeft om zich in te schrijven voor een voor hun interessant spel limiteren we het aantal spellen waarvoor je je kan inschrijven tot 4.
Op de dag zelf kan je je voor meer spellen inschrijven als er nog plek is.
Buiten de georganiseerd spellen is er ruimte om je eigen spel te runnen (de zogenaamde pick-up games). Hiervoor hoef je je niet in te schrijven. Vraag aan de desbetreffende Storyteller of er nog ruimte is om aan te sluiten.
Wat gebeurt er als ik te laat ben voor een spel?
We hanteren een strak schema voor onze georganiseerde spellen. Dat betekent dat een spel op het aangegeven tijdstip van start gaat en dat alleen de dan aanwezigen mee kunnen doen. Mocht er bij aanvang van het spel nog ruimte zijn, dan mag iedereen die aanwezig is meedoen. Als je te laat bent, dan zal je plek in het spel waarschijnlijk vergeven zijn.
We staan geen Travelers toe in onze spellen. De enige uitzondering is onze eigen Storytellers. Zij zullen met de betreffende Storyteller van te voren hebben afgesproken of het mogelijk is om aan te sluiten als Traveler. Maar zelfs onze eigen Storytellers mogen niet als Traveler aansluiten bij de spellen die specifiek voor beginners zijn.
Wat gebeurt er als het spel vroeg eindigt, of lang doorgaat?
De spellen die we organiseren zijn afgestemd op de beschikbare tijdsduur (60 minuten voor spellen van maximaal 9 spelers, en 90 minuten voor 12 spelers). Onze Storytellers zijn bedreven in het optimaal gebruiken van de beschikbare tijd.
Het kan echter gebeuren dat een spel vroeg eindigt door bijvoorbeeld een gelukkige executie van de demon, of omdat een minion met succes een Damsel heeft gevonden. Mocht er in die gevallen genoeg tijd zijn dan zal de Storyteller snel een nieuw spel kunnen starten.
Mocht een spel onverhoopt toch lijken uit te lopen, dan kan de Fiddler fabled in het spel komen. Hiermee verkort de Storyteller het spel en kan iedereen op tijd zijn om het volgende spel te halen.
Of er een nieuw spel gestart wordt, of dat de Fiddler in het spel komt, is voorbehouden aan de keuze van de Storyteller zelf.